L'Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha localitzat des de la passada mitjanit 68 terratrèmols a La Palma, sent el de més magnitud el registrat a les 00.31 hores d’aquest divendres en assolir-ne 3,6 en el municipi de Mazo, d’intensitat III-IV, i a una profunditat d’11 quilòmetres.
Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© Imatge d'arxiu del volcà de La Palma.
EFEL'Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha localitzat des de la passada mitjanit 68 terratrèmols a La Palma, sent el de més magnitud el registrat a les 00.31 hores d’aquest divendres en assolir-ne 3,6 en el municipi de Mazo, d’intensitat III-IV, i a una profunditat d’11 quilòmetres.
D’aquesta manera, l’'eixam sísmic' es manté plenament actiu al sud de Cumbre Vieja, on els terratrèmols s’estan produint a profunditats d’entre 10 i 20 quilòmetres, reflectint valors elevats.
L’últim informe del Departament de Seguretat Nacional recull que en les 24 hores últimes l’evolució del volcà està marcada per l’expulsió de lava cap al flanc oest alimentant les colades existents.
En aquest sentit, s’exposa que de les colades més actives una es troba a 84 metres de la costa i avança sobre terreny no afectat, si bé totes discorren per la zona d’exclusió. Actualment, el Pevolca descarta la possibilitat d’afecció de la colada a Puerto Naos.
La superfície afectada ascendeix a 906 hectàrees; mentre la qualitat de l’aire no ha registrat aquest dijous valors superiors al llindar límit. Quant a les condicions meteorològiques actuals indiquen que segueix sent favorables per a l’operativa aeroportuària.