Tàrrega adapta treballs durant l'onada de calor extrema per protegir la salut dels seus treballadors
Jardineria d'Alba i la brigada municipal reorganitzen les tasques per la calor i incrementen la prevenció

Tàrrega adapta trabajos durante el calor extremo para proteger la salud de sus trabajadores
El servei de jardineria del Centre Especial de Treball (CET) de l’Associació Alba de Tàrrega ha adaptat el seu horari durant aquests dies de calor extrema per protegir la salut dels seus treballadors. Tot i que durant els mesos d'estiu ja realitzen jornada intensiva fins a les 15.00 hores, aquests dies d'onada de calor finalitzen els treballs a l'exterior a les 13.00 hores.
Des de l'entitat expliquen que l'organització del treball s'ajusta a les condicions meteorològiques. “A primera hora, quan la calor encara no prem, aprofitem per fer les tasques més dures”, assenyalen. Entre aquestes, destaca la retirada d'herba seca en solars, una labor especialment intensa aquests dies per la proximitat de la revetlla de Sant Joan, que se celebrarà avui dimarts, i la necessitat de prevenir incendis.
“Ara tenim molts encàrrecs de neteja d'herba seca, és una tasca clau per evitar riscos”, apunten des de l'equip, que aquests dies concentra la seva activitat en aquest tipus de treballs. Tot i això, a mesura que pugen les temperatures, redueixen l'exposició al sol.
A partir de les 13.00 hores, la jornada continua en espais interiors. Els treballadors es traslladen al taller, on realitzen tasques de manteniment com la neteja de maquinària, organització de material o treballs de transport.
La hidratació també és una prioritat. Durant la jornada, l'equip fa pauses i es desplaça fins al taller per proveir-se d'aigua freda. “Intentem cuidar-nos molt, perquè la calor és molt forta i cal prevenir”, expliquen.
Mesures a la brigada municipal
Per la seva banda, la brigada municipal de Tàrrega també ha adaptat el seu funcionament davant l'episodi d'altes temperatures. La regidora de Serveis Municipals, Laia Recasens, va explicar ahir que s'ha enviat un avís preventiu a la plantilla per reforçar mesures com “hidratar-se amb freqüència i buscar zones d'ombra durant la jornada”. A nivell organitzatiu, “també es prioritza que les tasques més exigents es realitzin a primera hora del dia”, va apuntar.
“A més, com a novetat, l'ajuntament ha encarregat gorres i cantimplores tèrmiques per a tota la plantilla, amb l'objectiu de facilitar l'accés a aigua freda durant tota la jornada laboral”, va destacar Recasens. Aquest material està pendent d'arribar en els pròxims dies.
L'adaptació d'horaris, tasques i mesures preventives permet mantenir l'activitat tant del CET d'Alba com de la brigada municipal sense posar en risc la salut dels treballadors en un context de temperatures cada vegada més extremes.