x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

EDUCACIÓ IGUALTAT

Taller per prevenir la violència masclista entre adolescents a Lleida

  • M. TÀSIES / REDACCIÓN
  • |LLEIDA
Actualitzada 06/02/2019 a les 10:11
Un projecte del Consell Nacional de Joventut

Taller per prevenir la violència masclista entre adolescents a Lleida

Taller per prevenir la violència masclista entre adolescents a Lleida

LLEIDA TV
A la formació d’ahir van participar 40 docents de Secundària.

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© A la formació d'ahir van participar 40 docents de Secundària.

LLEIDATV

El Consell Nacional de la Joventut de Catalunya va oferir ahir recursos pedagògics a quaranta professors de Secundària de Lleida per prevenir les relacions abusives entre adolescents a través d’internet i de les xarxes socials. La iniciativa s’emmarca en el projecte Unfollow a les Violències Masclistes, amb consells per dinamitzar les activitats educatives amb els joves. I és que, segons un estudi dut a terme per aquest organisme, un 20 per cent de joves d’entre 15 i 19 anys admeten haver patit amenaces i insults a través de les xarxes socials, sobretot per qüestions de gènere o bé orientació sexual. Davant d’aquesta situació, han elaborat una guia al costat de la Cooperativa Candela per tal d’eradicar aquesta problemàtica i abordar-la des de la perspectiva de la sensibilització. “La guia segueix el fil d’una història fictícia sobre un cas de violència a través de les pantalles per intentar atansar-nos a la realitat dels joves”, va explicar el portaveu de la Cooperativa Candela, Xavier Cela, al mateix temps que va destacar que “hem detectat que a través dels dispositius digitals es reprodueixen estereotips o maneres de relacionar-se que ja es donaven abans de l’aparició de tecnologies, encara que ara el seu proveïment és molt més ràpid”.

Per a Núria Cabiscol, secretària general del Consell Nacional de Joventut Catalunya, “la violència masclista és una realitat entre els joves perquè vivim en una societat patriarcal i la nostra missió és prevenir-la”.

Temes relacionats
Descobrir
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre